#Hayatİçinde
7 Ocak 2019
Yeni Başlayanlar İçin Koşu: Temel Kurallar

Bir insanın hiçbir ek alet edevat ihtiyacı duymadan yapabileceği en makul spor, koşudur. Koşmak çok kolay görünse de kendi içinde önemli detayları vardır. Yeni başlayanlar için koşunun temel kurallarını paylaşmak için hazırladığımız yazımıza mutlaka göz atın. Koşmanın temel kuralları, uzun, keyifli ve sağlığınıza destek olacak koşular için çok faydalı olacaktır.

Yeni Başlayanlar İçin Koşu

1. Ekipman ve Konfor
Koşu sporuyla ilgilenmeden önce, ayaklarınızın topuğunu ve başparmaklarını destekleyen bir çift ayakkabı seçin. Ayakkabınızın tabanının yumuşak olmasına özen gösterin.
Kıyafet konusunda 4 mevsim şort giymeyi tercih edebilirsiniz. Bu maksimum hareket özgürlüğü sağlar. Ancak hava durumuna göre soğuktan ve sıcaktan korunmayı unutmadan kıyafetler tercih edin.
Pamuklu ve ter emici kıyafetler, koşuya uzun süre devam edebilmeniz ve cilt tahrişlerinin önüne geçmeniz için faydalıdır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Vücudunuzu Korumayı Öğrenin
Koşu, yere çok sert bastığınızda dizlerinize ve omurganıza zarar verebilecek kadar güçlü bir spordur. Dolayısıyla, koşarken amacınız ayak uçlarınızın yere bastığı, yumuşak ve sürdürülebilir ritimler yakalamak olmalıdır.
Koşarken nefesiniz seri ve rahat olmalıdır. Nefes nefese kalıyor ya da nefesinizi tutarak koşuyorsanız durup nefesini düzenleyin ve devam edin.
Koşarken yapılan hatalar birisi de göğüs kafesinin öne doğru çökmesidir. Omuzlarınız geriye doğru almayı sık sık hatırlayın.
Koşmak iyi bir kardiyo çalışması olduğu için terlemeniz ve bolca su kaybetmeniz olasıdır. Su içerken lıkır lıkır değil de, küçük ve yormayan yudumları tercih edin. Vücudunuz su ağırlığı da hissetmesin, susuzluk da. Tam ortasını arayın.
Koşudan 1 saat önce yemek öğününüzü tamamlamış olun. Doyurucu bir yemeğin üzerine koşmak daha zor olacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Teknolojiden Yardım Alın
Koşu için saatler, akıllı telefonlar ve benzeri uygulamalar çok faydalıdır. Kaç kilometre mesafeyi, hangi tempo ve hangi hızda koştuğunuzu göreceğiniz bir uygulama, uzun vadede gelişiminizi takip etmeniz için çok doğru seçim olacaktır.
Kendinizi geliştirmek, koşuya ve spora olan motivasyonunuzu artıracaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kaslarınıza iyi Davranın
Koşu, kasların yuvarlak biçimde yapılanmasına destek olur. Kaslarınızın daha uzun ve esnek kalması için koşu sonrası esneme hareketleri yapmak kritik seviyede önemlidir.
Su, esneme, iyi bir uyku, protein yoğunluklu beslenme ile kaslarınıza iyi davranın.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Mutlu Olmayı İhmal Etmeyin
Koşmak, mutluluk hormonu salgılamanıza yardımcı olur. Koşarken sadece kendinize yarışın. Yarış stresinin, mutluluk hormonunu alt etmesine izin vermeyin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koşuya yeni başlıyorsanız, keyifli bir sürece, yeni bir arkadaş çevresine ve bedeninizin olumlu tepkilerine hazır olun.

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön