Genel
12 Aralık 2018
Spor Öncesi ve Sonrası Beslenme

Spor yaparken beslenme çok önemlidir. Spor öncesi ve sonrasında tükettikleriniz, yaptığınız sportif çalışmanın verimliliğini değiştirir. Spor salonuna doğru yola çıkmadan evvel ve salondan eve dönünce ne gibi gıdalar tüketmenin daha iyi olduğuna gelin birlikte bakalım:

Spor Öncesi Beslenme

1. Su

Spor salonuna gideceğiniz günlerde tükettiğiniz su miktarını 1 litre kadar artırın. Spor esnasına vücudunuzun ihtiyacı olan suyun vücudunuzdan değil, gün içerisinde tükettiğiniz sudan gelmesini sağlayın. Yoğun spor yaptığınız halde su tüketiminiz azsa, bu mide ve bağırsak sorunlarına sebep olabilir.

 

 

2. Öğün Planlama

Spor öncesi son yemeğinizi 1,5-2 saat kadar önceden yemeye özen gösterin. Tabağınızda, karbonhidrat, protein, lif ve yağ olmasını sağlayın. Örneğin, ızgara et ya da tavuğu az miktarda kepekli makarna ve sebze ile tüketmek iyi bir spor öncesi gıdası olur. Vücudunuza hızlıdan yavaşa doğru yakacağı gıdalar vermek iyi gelecektir. Böylece spor boyunca enerjiniz hiç düşmez.

3. Şekerden Kaçının

Meyvelerin masum göründüğüne bakmayın, spor öncesi şekerli gıda tüketmek her zaman enerjinizin hızla bitmesine sebep olacaktır. Meyvelerin yerini bir avuç kuru yemişe bırakabilirsiniz.

4. Kahve İçin

Spordan yarım saat kadar önce sade bir kahve içmek yağ yakım hızınızı artırabilir. Yağ yakmak için sade bir kahve kulağa hiç fena gelmiyor.

 

 

Spor Sonrası Beslenme

1. Küçük Bir Öğün

Spor sonrasında, spor öncesi tükettiğinizin tam yarısı kadar gıda tüketin. Spor sonrası beslenmek vücudu enerjisiz bırakmamak içindir. Yeteri kadar gıda alın, daha fazlasını değil.

2. Enerji Barlarına Şüpheyle Yaklaşın

Spor sonrası yemek için zamanınız yoksa enerji veren barlara yönelebilirisiniz. Ancak, içlerinde ne olduğuna mutlaka bakın. Çok fazla şeker ya da kuru meyve içeren bir bar çok iyi olmayabilir. Şeker ve şekere dönüşen şeyler spor sonrası için doğru değildir. Sizi daha büyük bir hızla acıktırır.

3. Çantanıza Taşıyabilecekleriniz

Spor çantanızda bir muz ve bir şişe kefir bulundurmak spor sonrası ihtiyacınız olanları size hızla verirler. Çantanızda taşıyabildiğiniz şeylere güvenin.

 

 

Mineral yönünden zengin bir içecek olan soda, sporda kaybettiklerinizi size geri kazandırmak için harika bir içecektir. Soda hem ferahlatır hem de mineral dengenizi korur. Spor sonrası için su kadar iyi bir içecek.

 

 

Spor öncesi ve sonrası beslenmenize dikkat ederek hem dış görünüşünüzü hem de iç organlarınızın sağlığınız daha iyi hale getirebilirsiniz.

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön