#Hayatİçinde
7 Aralık 2018
Stresten Uzaklaşmanızı Sağlayacak 8 İpucu

Stres hepimizin hayatının bir parçası haline geldi. Stresten uzak durmak ve stresin yıkıcı gücünden korunmak için yapabileceğimiz çok şey var. Yoğun ve yüksek tempolu hayatınıza bir mola verip stresten uzaklaşmak ve arınmak için önerilerimize göz atın.

 

1.Temas Kurun

Sevdiklerinize sarılın, kedi ya da köpeğiniz varsa onlarla bolca zaman geçirin. Yakın arkadaşlarınızla buluştuğunuzda onları sıcak bir kucaklama ile sarın. Sarılmak, temas kurmak ve dokunarak iletişim kurmak oksitosin hormonunu harekete geçirir. Bu da huzur ve mutluluk hissini artırıp, stresi uzaklaştırır.

2. Düşüncelerinizi Gözden Geçirin

Düşünceleriniz sizi ele geçirmeye başladığınızda durun ve düşüncelerinizi gözden geçirin. En iyi ve en kötü senaryolara hazır olun. Belirsiz gibi görünen tüm alanları ele geçirin ve ipler tümüyle sizde olsun. Olasılıkları hesaplamak, belirsizlikleri ortadan kaldırmak ve geleceğe bakmak her zaman rahatlatıcıdır.

3. Spor Yapın

Spor hormonlarınızı harekete geçirir ve mutluluğunuzu artırır. Sporla ortaya çıkan enerji de size güç verir. Spor yaparken sadece iyi bir beden değil, iyi bir ruh hali de hayallerinizin arasında olsun.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Dertleşin

Sizi gerçekten anlayan, dinleyen ve yargılamayan dostlarınızla dertleşin. Dertleşmek ve anlatmak insanı rahatlatır. Aklınızdaki stres unsurları söze döküldükçe kaybolur. Dertleşin, paylaşın ve içinizden dışarı atın.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Mola Vermeyi Öğrenin

Haftanın bir günü ya da belli saat aralığında kendinize izin verin. Bu süre içerisinde sadece ve sadece sizi mutlu eden şeyleri yapın. Sinemaya gitmek, sokakta yürümek, kitap okumak, alışveriş yapmak, magazin izlemek, bisiklet sürmek… Sizi ne mutlu ediyorsa o doğrudur. Mola verirseniz, sizi strese sokan durumlara karşı gücünüz artar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Nefes Alın, Nefes Verin

* Derin bir nefes alın. Önce karnınızı sonra göğsünüzü nefesle doldurun. Bu nefesi verin. Önce göğsünüzdeki sonra karnınızdaki nefesi boşaltın. Bunu tam 10 kez yapın.
* Burnunuzdan derin bir nefes alın ve ağzınızdan sesli olarak o nefesi boşaltın. Bunu tam 3 kez yapın.
* Burun deliklerinizden birini kapatın, açık olandan derin bir nefes alın. Şimdi açık olanı kapatın, kapalı olanı açın ve aldığınız nefesi boşaltın. Bir burun deliğiniz ile 3 kez, diğer burun deliğiniz ile de 3 kez bunu yapın.
Nefes alıp vermek hayata, duygulara, an’a yaklaşmanızı sağlar.

7. Su İçin

Stres harap edicidir. Harap edici stresten uzak durmak için bedeninize yaşamı hediye edin. Bir çiçeğe can suyu verir gibi su için. Canınızı sıkan her durumu bir bardak su ile seyreltin  gitsin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Hayal Kurun

Uzay yolculuğu, güzel bir tablo, en sevdiğiniz filmin içinde olmak, rockstar olmak, ormanda yürüyüş yapmak… Hepsi olur. Beynimiz hayal ile gerçeği birbirinden ayırt edemez ve mutlu eden bir hayal kurarsanız bunu gerçek zannederek mutluluk hormonlarının kapılarını açar. Hayal kurmaktan asla vazgeçmeyin.

Stresten uzak durmak için kendinizi ve hayatınızı sevmekle işe başlayın ve önerilerimizi uygulayın. İyi geleceğine eminiz.

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön