Genel
28 Kasım 2018
Evde Pilates Zamanı

Pilates, kasları uzatarak güçlendirmesi açısından çok iyi bir aktivite. Pilates yüz yıldan fazla süredir, hem bedensel şikayetleri olan kişilere şifa oluyor, hem de harika bir egzersiz yapma fırsatı sunuyor. Kendi vücut ağırlığınızı kullanarak, evde pilates yapabilmek ise pilatesi daha da çekici kılan detaylardan sadece bir tanesi. Bedeninize mutluluk, şifa, enerji ve zindelik vermek için harekete geçme zamanı!

Neden pilates?

Günlük hayatta çok hareketsiz ve sabit olduğumuzu fark edemiyoruz. Bu hareketsizlik boyun ve omuz ağrılarına, sırt tutulmalarına ve kramplara neden oluyor. Pilates gibi güçlü bir egzersizle hayatımızı daha hareketli bir hale getirebiliriz.

Pilates, uygulanması en kolay egzersizlerden birisi. Kendi vücut ağırlığınızla çalıştığınız için, bir alet ya da araca gerek duymadan çalışabilirsiniz.

Pilates, evde yapılabilecek en iyi egzersizlerden birisidir. Evde kendinize küçük bir yer ayırıp kolayca çalışabilirsiniz.

Evde pilates nasıl olmalı?

Evde pilates yapmaya karar verdiyseniz, kendinize küçük ve konforlu bir alan oluşturmakla işe başlayın. Kollarınızı ve bacaklarınızı rahatça hareket ettirebileceğiniz bir köşe yeterli olacaktır.

Takip edeceğiniz videoyu seçmekle devam edin. İnternette ve video paylaşım sitelerinde yeni başlayanlar için çok iyi egzersizler mevcut. Birini seçin ve başlayın.

Pilates esnasında vücudunuzu morarmalardan korumak için bir pilates matı edinebilirsiniz. Evde pilates için en önemli ihtiyacınız muhtemelen o mat olacaktır.

Evde pilates yaparken nasıl beslenmeli?

Pilates yapın ya da yapmayın ama günde 3 litre civarında su içmeyi ihmal etmeyin. Bu temel sağlık önerisini yazmamak olmaz.

Pilates yaptığınız dönemde karbonhidrat açısından zayıf ama protein açısından güçlü öğünler tercih edin. Sebzelerin bolca içerdiği vitaminlerden mahrum kalmamak için bolca sebze tüketin.

Pilates çalışmanızdan 1 saat önce yeme ve içmeyi bırakın. Örneğin akşam 7-8 saatleri arasında pilates yapacaksanız, saat 6’da yemeğinizi bitirmiş olun.

 

Evde pilates yapmak konusunda kendinizi motive edin ve çalışmaya başlayın. Düzenli olarak birkaç ay boyunca pilates yapacak olursanız, çok hızlı bir değişim gözlemleyebilirsiniz.
Evde pilatesin sıklığı haftada 3 ya da 4 olabilir. Kendinizi nasıl hissettiğinize bakın ve başlayın.

 

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön