#Hayatİçinde
17 Ağustos 2018
Yeni Başlayanlar İçin Meditasyon

Meditasyon insanın kendisiyle baş başa kalması ve iç dünyasına yolculuk etmesi için çok iyi bir yöntemdir. Hem derin bir dinlenme, hem de düşüncelerin karmaşasından kurtulma fırsatı verir. Daha önce hiç meditasyon yapmadıysanız, bu yazımızda temel ipuçlarını bulabilirsiniz.

Yeni Başlayanlar İçin Meditasyon Adımları

1. Huzurlu Bir Ortam Bulun
Yaz günlerinde balkonda, parkta ya da odanızda meditasyonu deneyimleyebilirsiniz. Ortamdaki seslerin, kokuların ve sizi rahatsız edebilecek şeylerin farkında olun. Sizi rahatsız edecek bir şey varsa orası meditasyon için doğru yer olmaz.

2. Konforunuzdan Emin Olun
Rahat kıyafetlerle meditasyon yapmaya özen gösterin. Fiziksel olarak rahatsız olduğunuz bir şey varsa onu düzeltmeye çalışın. Ayakkabı giymeyin.

3. Nasıl Bir Meditasyon?
Rehberli meditasyon, yeni başlayanlar için her zaman en iyisidir. Bir meditasyon videosu açıp, rehberin yönlendirmelerine göre meditasyona başlayabilirsiniz.
Rehberli meditasyon istemiyorsanız kendinize bir yol seçin.
– Düşünce yolculuğunuzu başlatmak için hayali ya da gerçek bir yer düşünün.
– Gitmek istediğiniz yolu düşünün.
– Yolculuğun sonunda hissetmek istediğiniz duyguya odaklanın.
Örneğin, güneşli bir günde, ırmak boyunca yürüdüğünüzü hayal etmek, yolculuğun sonunda da konforlu bir orman evinde konakladığınızı düşünmek gibi bir meditasyon haritası çıkarabilirsiniz.

4. Nefesinizi Hazırlayın
Meditasyon yolculuğunuza başlamadan önce nefesiniz üzerine biraz çalışın. Derin bir nefes alırken 7’ye kadar sayın. Sonra 3 daha sayın ve bu esnada nefesinizi tutun. En son olarak da 10’dan geriye sayarak nefesi boşaltın. Nefes al, tut ve uzun uzun bırak. İşte bu kadar. Bu nefesi 20 kez yapabilirsiniz. Nefesi her zaman karnınıza doldurmayı unutmayın.

5. Doğru Oturuşlar
Yerde bağdaş kurup oturmak meditasyonun temel yolu gibi görünür. Ancak koltukta ayaklarınızı uzatarak, yatağınızda uykuya dalar gibi uzanarak, sandalyenizde oturarak da meditasyon yapabilirsiniz. Bunun bir kuralı olmadığını söylemezsek olmaz.

6. Meditasyon Boyunca…
Meditasyon boyunca, rehberli ya da rehbersiz çalışmanız farketmezsizin daima nefesinizi hissetmeye odaklanın. Nefes alış ve verişlerinizde duraksamayın.
Düşüncelerinizi daima pozitif yönde ilerletin.
Vücudunuzu tarayın. Kendinizi tepeden tırnağa hissetmeye ve düşünmeye çalışın.
Yüzünüzde gülümsemeye yakın yumuşak bir ifade olmasını sağlayın.

7. Meditasyonun Periyodu
Meditasyon, düzenli olarak yapıldığında iç huzurunuz için çok güzel ve olumlu bir fayda sağlayacaktır.
Haftada iki kez meditasyon yapmak mutluluğunuzun bir parçası olduğu kadar, doğru nefes alışverişler iç organlarınıza ve cildinize şifa verecektir.

Meditasyona başlamak için asla geç değil. Niyet edin ve bu huzurlu adımı adın. Hayatınıza pozitif etkileri olarak meditasyon, büyük bir kazanç ve birikim olarak adlandırılabilir.

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön