#Hayatİçinde
22 Mayıs 2018
Sağlıklı Beslenme Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar

Beslenme konusu çok hassas ve kişiye özeldir. “Hassas mı?” dediğinizi duyar gibiyiz. Hemen hemen çevremizdeki herkes gibi besleniyoruz ve hiç de hassas davranmadığımız oluyor değil mi… Her beden, her metabolizma, her sistem farklıdır. Herkesin doğrusu ve şifası farklıdır. Sağlıklı beslenme, size uyan, dengenizi korumanıza yardımcı olan ve iyi hissettiren beslenmedir. Bu sebeple, bu işin doğrusu ya da yanlışı kişiden kişiye farklılık gösterir. Sağlıklı beslenmede doğru bilinen yanlışları ele alalım:

1. Yağlar Zararlı mı?

Yağlar, doğal, işlenmemiş ve mümkün olduğunca saf haldeyken zararlı değildir. İyi bir beslenme, mutlaka sağlıklı yağları içermelidir. Ancak, çok fazla işlenmiş ve doğallığını kaybetmiş yağlar ise bize zarar verir. Yemeklerinizde kullandığınız yağların, saf terayağı, saf zeytinyağı, saf susam yağı olmasına özen gösterin.
Yağlar konusunda önemli olan temel iki şey daha var. Bunlardan ilki, yetiştiğimiz coğrafyanın yağlarını kullanmak; ikincisi ise miktar konusunda ölçülü olmak.

2. Şeker Enerji Verir mi?


Şeker enerji verir, çok hızlı şekilde kana karışır ve enerjinizi tavana çıkarır. Aynı hızla da yere çakılır. Yere çakıldığında ise güçsüz ve aç hissedersiniz. Şeker işte bu dengesizlik sebebiyle hızlı kilo almanıza sebep olur. Dahası, şeker bağırsak florasını bozarak sindirim sisteminize zarar verir. Unutmadan, hızlı yapısı hücreleri yorar ve yaşlanmayı erkene çeker. Maalesef şekeri azaltmamız gerekiyor. Bu sağlıklı beslenmenin önemli bir adımı.

3. Probiyotik ve Prebiyotik Ürünler


Probiyotikler, bağırsak florasını düzenleyen çeşitli mikroorganizmalardır. Kullanım amaçları, bağırsak florasını çeşitlendirmek ve sindirim sisteminin son aşaması olan boşaltımı sağlıklı hale getirmektir. Tümüyle dışarıdan alınanlardır.
Prebiyotikler ise, bağırsaktaki mikroorganizmaların gelişmesini ve çeşitlenmesini sağlayan gıda takviyeleridir.
Sağlıklı ve dengeli bir beslenmede, her ikisine de birer porsiyon yer vermekte fayda var. Kefir ve yoğurt tüketimi bu sebeple çok faydalıdır.

4. Diyet Ürünler Ne Kadar Diyet?


Diyet ürünler hakkında uzmanlar çok fazla bilgi sağlıyorlar. Yararlı olduğu ve zararlı olduğu hakkındaki konuşmaları takip etmek imkansız. Diyet ürünleri tükettiğiniz tatsız tuzsuz bir diyet yerine, lezzetli ve ölçülü bir beslenme seçmek her zaman en iyisidir.

5. Soğuk Sıkım Sebze ve Meyve Suları ile Detoks Yapmak Sağlıklı mı?


Sağlıklı bir beslenmede, kan şekerinizi asla düşürmemeli, vücudunuzu açlığın verdiği panik ve strese sokmamalısınız. Bu sebeple ara öğünlerde sebze ve meyve sularından faydalanabilirsiniz. Buradan en önemli nokta, bu çiğ sebze ve meyve sularının size iyi gelip gelmeyeceğini keşfetmek oluyor. En başında da söylediğimiz gibi, sağlıklı beslenmenin herkese uyan bir formülü yok. Gaz, şişkinlik ve benzeri zorluklar yaşıyorsanız, farklı ara öğünler arayınız.

6. Dengeli Öğün Nasıl Olmalı?


Günlük beslenme rutininde basit bir matematik var: 3,2,1 Kuralı. Kahvaltıda 3 birim, öğlen 2 birim ve akşam da 1 birim gıda tüketin. Bu basit kural, sindirim, uyku, kan dolaşımı, kalp rahatsızlığı konusunda oluşabilecek şikayetlerinizi yok edecektir.

Sağlıklı beslenme hakkında dinlemeniz gereken tek kişi var, o da bedeninizin size duyurduğu ses. Bedeninize iyi gelmeyen şeyleri anlayın ve onlara veda edin, aslında çok zor değil.

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön