#BeyazYaka
26 Şubat 2018
Ofiste Yapabileceğiniz Kolay Egzersizler

Ofis yaşamı hem beynimizi hem de bedenimizi düşündüğümüzden çok daha fazla yoruyor. Amacımız, ofisteki yorgunluğu atmak değil, ofiste yorulmadan çalışmak olmalı. Ofiste daha çok hareket ederek ve çeşitli egzersizler yaparak, ofis yorgunluğunu bertaraf etmek mümkün olabilir.

Ofiste yapabileceğiniz kolay egzersizlere gelecek olursak…

1. Nefesinizi Hatırlayın

Her şeyin başı nefes. Öncelikle kendinize bir alarm kurun ve alarm sizi uyardıkça derin bir nefes alın. Nefes alırken, önce karnınızı, sonra da göğsünüzü nefesle doldurun. Nefes alırken asla acele etmeyin. Yavaşça nefes alın ve verin. Nefesinizi geliştirmek için, nefes alırken 10’a kadar yavaş yavaş sayın. Nefesi verirken de 5’e kadar sayın. Bunu günde en azından 10 kez yapmak, yorgunluğunuzu azaltmaya çok büyük bir destek olacaktır.

2. Esneyin, Ne Kadar Mümkünse O Kadar Esneyin


Masanızda çalışırken bir mola verin.
– Kollarınızı iki yana açın ve esneyin.
– Sırtınızı düzeltin ve omurganızdan esneyin.
– Bacaklarınızı uzatın ve esneyin.
– Başınızı sağa ve sola yavaş yavaş çevirin ve esneyin.
Bakın sadece oturduğunuz yerde bile ne kadar çok esneyebiliyorsun.

3. Ayağa Kalkın

Düzenli periyotlarla ayağa kalkın ve en az 10 adım yürüyüp yerinize dönün. Uzun bir oturuştan ayağa kalkma nasıl da rahatlatıcı değil mi? Vücudunuza biraz hareket alanı tanıyın.

4. Kendinize Masaj Yapın

Ellerinizle kollarınızı ve çapraz kollarınızı ovabilirsiniz. Kan dolaşımınız açısında bu basit ovmalar bile iye gelecektir. Aynı şekilde, boynunuzu ve ensenizi ovmak da iyi gelecektir.
– Başınızı ovarken, parmaklarınızla yuvarlar daireler çizin ve tüm kafanıza bunu uygulayın.
– Yüzünüzü ovarken, biraz nemlendirici alın ve yüzünüzü iyice ovarak nemlendiriciyi yayın.
– Bir eliniz, diğer elinize yardımcı olabilir. Ellerinizi küçük hareketlerle ovun ve parmaklar ve parmak aralarına küçük baskılar uygulayın.
5. Kendinizi Dinleyin

Masanızda otururken en çok nerenizi sabit tutuyorsunuz? Cevabı kolay: en çok nereniz ağrıyorsa orasıdır. Mesela, sürekli omuzlarınız ağrıyorsa kollarınızı sabit tutuyor olabilirsiniz. Sırtınız ağrıyorsa sırtınızı sabit tutuyor olabilirsiniz. Bunu keşfedin ve o sıkı tuttuğunuz yeri bırakın, biraz daha bırakın. Ağrılarınız da zamanla azalacaktır.

6. Gözlerinizi Kapatma Molaları Verin


Ekran karşısında uzun süre oturan insanların göz kırpma sayıları azalıyor. Bunu telafi etmek için sık sık göz kırpın ve ara sıra da yarım dakika gözlerinizi kapatma molaları planlayın.

Gözlerinize konfor sağlamak kesinlikle iyi gelecektir.

7. Bacak Bacak Üzerine Atmak

Kan dolaşımını olumsuz etkileyen bacak bacak üzerine atma alışkanlığını yavaş yavaş bırakmaya çalışın. Bu sizi zorluyorsa, aklınıza geldikçe bacaklarınızı dinlendirin. Kan dolaşımı, kas ağrıları ve eklem sorunlarının davetçisi olan bu alışkanlıktan vazgeçmek çok kolay olmasa da mümkün.

Ofisler, hayatımınız önemli bir kısmını geçirdiğimiz ikinci evlerimiz. Ofiste egzersiz yapın ve tazelenenin.

 

YORUMLAR

Lütfen bir yorum yazınız.

EN ÇOK OKUNANLAR

Başa Dön